Hvad kan vi tilbyde af ydelser til hest?

Vi kan tilbyde en bred vifte af ydelser til hest. Vi kan blandt andet tilbyde sundhedstjek, tandpleje, halthedsundersøgelse, handelsundersøgelser og hjælp ved akutte skader og sygdom/kolik.

Du kan læse mere om, hvad vi kan tilbyde af ydelser til hest nedenfor

Dyrlægeydelser til hest

vaccination dyre

Vaccinationer

Vaccinationer er afgørende for at beskytte dine heste mod sygdomme som influenza, herpes og stivkrampe.

Gødningsprøver

Vi har mulighed for at lave gødningsprøver på klinikken, hvor vi undersøger om hesten har behov for ormekur, og hvilke type orm den har. Der bør laves gødningsprøver 2 gange årligt – om foråret og efteråret.

Operationer

Vi udfører mindre kirurgiske indgreb, såsom kastrationer og fjernelse af knuder i huden, samt suturering og behandling af sår ved skader

Tandpleje

Alle heste får tandspidser, også vildheste og heste kan slide tænderne forkert. Vi udfører tandpleje og tandkorrektion, samt udtrækning af ulvetænder og tilbageholdte mælketænder og tandkapper. Vi bedøver næsten alitid hesten for at den får så grundig og afslappet en oplevelse som muligt.

Reproduktionshjælp

Vi kan tilbyde hjælp til reproduktion, herunder inseminering af hopper, drægtighedsscanning og føltjek

horse scanning

Halthedsudredning

Vi tilbyder halthedsudrednig, hvor vi bl.a. har mulighed for røntgen og scanning

chipmarkering kat

Chipmærkning

Alle heste skal have et pas ifølge lovgivningen. Vi chip-mærker og besigtiger din hest i overensstemmelse med reglerne.

Handelsundersøgelser

Vi udfører handelsundersøgelser, hvor vi også kan tilbyde digital røntgenundersøgelse.